Naar de kern van de zaak
Fijn dat u mijn website bezoekt. Ik ben Gerard de Winter: marketingstrateeg, procesbegeleider en klankbord. Als Blikopener help ik u bij de ontwikkeling en realisatie van nieuwe, betekenisvolle perspectieven en strategieën die van waarde zijn voor uzelf, uw doelgroep en de samenleving. Bel, app of mail mij voor een vrijblijvende kennismaking.
Fijn dat u mijn website bezoekt. Ik ben Gerard de Winter: marketingstrateeg, klankbord en procesbegeleider. Als Blikopener help ik u bij de ontwikkeling en realisatie van nieuwe, betekenisvolle perspectieven en strategieën die van waarde zijn voor uzelf, uw doelgroep en de samenleving. Bel, app of mail mij voor een vrijblijvende kennismaking.
Nieuw elan en een nieuw plan voor uw organisatie
Wordt het tijd om uw purpose, visie en missie te herijken? Om strategieën te bepalen die uitgaan van de drijfveren en talenten van uzelf en uw mensen? Om zo waarde te creëren voor u, uw klanten en de samenleving? Kortom: is het tijd voor een ‘wei-sessie‘ en zoekt u een procesbegeleider die u uit de hectiek haalt en blikken opent?
Aan de slag met circulaire innovatie en upcycling
Weet u welke impact circulaire innovatie heeft op uw branche? Hoe die de eisen en wensen van uw klanten doet veranderen? En hoe u daarop kunt anticiperen? Met de circulaire masterclasses die ik met circular designers verzorg, zet u in korte tijd concrete stappen naar circulaire innovatie en upcycling.
Een frisse en vrije blik op uw project of besluit
Heeft u een projectmanager nodig om iets in beweging te zetten? Een gespreksleider om tot goede besluiten te komen? Of zoekt u een inspirator of dagvoorzitter rondom thema’s als betekeniseconomie, circulaire innovatie en zakelijke zingeving? Als u tijd, ideeën of woorden tekortkomt, spring ik graag even bij!
Een luisterend oor voor uw vraagstukken
Zoekt u iemand die met diepgang en humor kritische en verrassende vragen stelt? Iemand die zich snel inleeft, luistert, meedenkt en nieuwe perspectieven opent? Een klankbord dat zich oprecht met u en uw vraagstuk verbindt en u helpt zakelijke besluiten te nemen die passen bij uw persoonlijke overtuigingen?
Aangenaam: Gerard de Winter!
Ik noem mijzelf – met een knipoog – Blikopener. Klanten schakelen mij in als er gewerkt moet worden aan goed gefundeerde toekomstplannen, aan nieuwe, betekenisvolle strategieën of aan innovatieve, duurzame projecten.
Ik open blikken vanuit de drie specialismen die in mij samenkomen. Ik ben namelijk:
- een marketingstrateeg en organisatieadviseur met bijna 25 jaar ervaring in het oplossen van commerciële vraagstukken;
- een zingevingsprofessional die academisch en door het leven geschoold is om in deze snelle wereld ‘trage vragen’ te beantwoorden;
- een coach en sparringpartner met een natuurlijke aanleg om te luisteren en ruimte te scheppen.
Als Blikopener is het mijn vak om u en uw team uit de hectiek te halen en samen nieuwe perspectieven, strategieën en actieplannen te ontwikkelen. Die dan vervolgens ook daadwerkelijk worden opgepakt en in gang gezet.
Heeft u behoefte aan een buitenstaander die zich snel en oprecht met uw organisatie verbindt? Iemand met een frisse blik, die met diepgang en humor verrassende en kritische vragen stelt? En die graag ziet dat zijn werk echt effect heeft? Neem dan contact op om kennis te maken.
Wilt u eerst nog wat meer weten, lees dan mijn marketingfilosofie en mijn achtergrond.
Aangenaam: Gerard de Winter!
Ik noem mijzelf – met een knipoog – Blikopener. Klanten schakelen mij in als er gewerkt moet worden aan goed gefundeerde toekomstplannen, aan nieuwe, betekenisvolle strategieën of aan innovatieve, duurzame projecten.
Ik open blikken vanuit de drie specialismen die in mij samenkomen. Ik ben namelijk:
- een marketingstrateeg en organisatieadviseur met bijna 25 jaar ervaring in het oplossen van commerciële vraagstukken;
- een zingevingsprofessional die academisch en door het leven geschoold is om in deze snelle wereld ‘trage vragen’ te beantwoorden;
- een coach en sparringpartner met een natuurlijke aanleg om te luisteren en ruimte te scheppen.
Als Blikopener is het mijn vak om u en uw team uit de hectiek te halen en samen nieuwe, waardevolle perspectieven, strategieën en actieplannen te ontwikkelen. Die dan vervolgens ook daadwerkelijk worden opgepakt en in gang gezet.
Heeft u behoefte aan een buitenstaander die zich snel en oprecht met uw organisatie verbindt? Iemand met een frisse blik, die met diepgang en humor verrassende en kritische vragen stelt? En die graag ziet dat zijn werk echt effect heeft? Neem dan contact op om kennis te maken. U kunt ook eerst nog even mijn cv bekijken.
Mijn marketingfilosofie
Marketing komt in essentie neer op de vraag die de bakker achter de toonbank vroeger stelde: Wat kan ik voor u betekenen? Als je als leverancier deze vraag goed tot je door laat dringen en er een wezenlijk antwoord op weet te formuleren, draag je bij aan een hoger liggend doel en praat je met je klant over waardecreatie in plaats van prijs en specificatie. Het antwoord op deze vraag grijpt namelijk veel dieper in op de bedrijfsvoering van uw klant. En op die van de klant van uw klant.
Het antwoord wordt echter niet alleen door de klant bepaald. Ondernemen is geen ‘u vraagt, wij draaien’. In de betekenis die u voor de klant kunt hebben, gaat uw eigen bestaansreden schuil: hoe kunnen wij met onze kennis en kunde onze klant (en vervolgens zijn klant en de samenleving) echt vooruithelpen? Ik geloof dan ook in het bedrijfsleven als motor van maatschappelijke vooruitgang.
Dit vraagt van ondernemers en medewerkers professioneel en moreel leiderschap om echte waarde te creëren en te streven naar een netto positieve impact van het bedrijf op de samenleving. Dat is een spannende zoektocht. Het levert echter veel op: rendement, vervulling, plezier, werk dat in lijn is met persoonlijke waarden en meer.
Al ruim 13 jaar draag ik met Koncerna bij aan deze zoektocht. Ik heb hiervoor zowel een sterk analytisch vermogen als een sterk beeldend vermogen in de aanbieding. Daarnaast ben ik zuiver, mensgericht en heel betrokken bij wat ik doe. Bovendien wil ik met mijn werk zelf ook echt van betekenis zijn: voor mijn opdrachtgevers, de wereld en mijzelf.
Over mijzelf
Ik kom uit een ondernemersfamilie. De leuke en lastige uitdagingen van het ondernemen zijn mij met de paplepel ingegoten. Maatschappelijk verantwoord ondernemen was bij ons thuis al een thema aan de keukentafel lang voordat de term werd uitgevonden. Kansen zien en grijpen, genieten van de vrijheid die het ondernemerschap je biedt en je tevens verantwoordelijk voelen voor je omgeving. Samen met mijn studie International Marketing Management heeft dat mij gevormd.
Wat mij ook heeft gevormd, is mijn nieuwsgierigheid naar de zin van het leven. Ik ben opgegroeid in een protestante omgeving, ben voor werk en privé de wereld ingetrokken om andere culturen op te snuiven en heb daar door mijn (latere) studie Religiewetenschappen een academische laag aan toegevoegd. Uit dezelfde nieuwsgierigheid liep ik in 2011 als moderne pelgrim 2000 km naar Santiago de Compostela. Daarnaast beleef ik net als ieder mens mijn pieken en dalen in het ‘gewone’ leven. Uit al deze zaken heb ik mijn eigen kijk op de zin van het leven ontwikkeld.
Dit alles maakt dat ik:
- een optimist ben die ervan overtuigd is dat een mooiere, betere en relaxtere wereld mogelijk is en dat bedrijven daarin een belangrijke motor kunnen zijn (zie ook ‘Mijn marketingfilosofie);
- werk zie als een manier om zin aan het leven te geven en verlangens na te streven;
- graag verbinding maak, verbanden leg en op zoek ga naar nieuwe ideeën, verschillende belangen, gemene delers, verrassende inzichten en de essentie.
Aangenaam: Gerard de Winter!
Ik noem mijzelf – met een knipoog – Blikopener. Klanten schakelen mij in als er gewerkt moet worden aan goed gefundeerde toekomstplannen, aan nieuwe, betekenisvolle strategieën of aan innovatieve, duurzame projecten.
Ik open blikken vanuit de drie specialismen die in mij samenkomen. Ik ben namelijk:
- een marketingstrateeg en organisatieadviseur met bijna 25 jaar ervaring in het oplossen van commerciële vraagstukken;
- een zingevingsprofessional die academisch en door het leven geschoold is om in deze snelle wereld ‘trage vragen’ te beantwoorden;
- een coach en sparringpartner met een natuurlijke aanleg om te luisteren en ruimte te scheppen.
Als Blikopener is het mijn vak om u en uw team uit de hectiek te halen en samen nieuwe perspectieven, strategieën en actieplannen te ontwikkelen. Die dan vervolgens ook daadwerkelijk worden opgepakt en in gang gezet.
Heeft u behoefte aan een buitenstaander die zich snel en oprecht met uw organisatie verbindt? Iemand met een frisse blik, die met diepgang en humor verrassende en kritische vragen stelt? En die graag ziet dat zijn werk echt effect heeft? Neem dan contact op om kennis te maken.
Wilt u eerst nog wat meer weten, lees dan mijn marketingfilosofie en mijn achtergrond.
Tot binnenkort?
Aangenaam: Gerard de Winter!
Ik noem mijzelf – met een knipoog – Bedrijfsprofeet. Dat is voor nu de beste manier om in één woord de drie specialismen te benoemen die in mij samenkomen:
- een marketingstrateeg en organisatieadviseur met bijna 25 jaar ervaring in commerciële rollen;
- een zingevingsprofessional die academisch en door het leven geschoold is in ‘trage vragen’;
- een sparringpartner met een natuurlijke aanleg om te luisteren, ruimte te scheppen en blikken te openen.
Ik kan de toekomst niet voorspellen, maar haar wel met u verkennen. Als bedrijfsprofeet is het namelijk mijn vak om u uit de hectiek te halen en samen met u en uw team in kaart te brengen welke ontwikkelingen op u afkomen en welke rol van betekenis u daarin wilt spelen.
Heeft u behoefte aan een buitenstaander die zich snel en oprecht met uw organisatie verbindt? Iemand met een frisse blik, die met diepgang en humor verrassende en kritische vragen stelt? En die graag ziet dat zijn werk echt effect heeft? Neem dan contact op om kennis te maken. U kunt ook eerst nog even mijn cv bekijken.
Marketingfilosofie
Marketing komt in essentie neer op de vraag die de bakker achter de toonbank vroeger stelde: Wat kan ik voor u betekenen? Als je als leverancier deze vraag goed tot je door laat dringen en er een wezenlijk antwoord op weet te formuleren, draag je bij aan een hoger liggend doel en praat je met je klant over waardecreatie in plaats van prijs en specificatie. Het antwoord op deze vraag grijpt namelijk veel dieper in op de bedrijfsvoering van uw klant. En op die van de klant van uw klant.
Het antwoord wordt echter niet alleen door de klant bepaald. Ondernemen is geen ‘u vraagt, wij draaien’. In de betekenis die u voor de klant kunt hebben, gaat uw eigen bestaansreden schuil: hoe kunnen wij met onze kennis en kunde onze klant (en vervolgens zijn klant en de samenleving) echt vooruithelpen? Ik geloof dan ook in het bedrijfsleven als motor van maatschappelijke vooruitgang.
Dit vraagt van ondernemers en medewerkers professioneel en moreel leiderschap om echte waarde te creëren en te streven naar een netto positieve impact van het bedrijf op de samenleving. Dat is een spannende zoektocht. Het levert echter veel op: rendement, vervulling, plezier, werk dat in lijn is met persoonlijke waarden en meer.
Al ruim 13 jaar draag ik met Koncerna bij aan deze zoektocht. Ik heb hiervoor zowel een sterk analytisch vermogen als een sterk beeldend vermogen in de aanbieding. Daarnaast ben ik zuiver, mensgericht en heel betrokken bij wat ik doe. Bovendien wil ik met mijn werk zelf ook echt van betekenis zijn: voor mijn opdrachtgevers, de wereld en mijzelf.
Over mijzelf
Ik kom uit een ondernemersfamilie. De leuke en lastige uitdagingen van het ondernemen zijn mij met de paplepel ingegoten. Maatschappelijk verantwoord ondernemen was bij ons thuis al een thema aan de keukentafel lang voordat de term werd uitgevonden. Kansen zien en grijpen, genieten van de vrijheid die het ondernemerschap je biedt en je tevens verantwoordelijk voelen voor je omgeving. Samen met mijn studie International Marketing Management heeft dat mij gevormd.
Wat mij ook heeft gevormd, is mijn nieuwsgierigheid naar de zin van het leven. Ik ben opgegroeid in een protestante omgeving, ben voor werk en privé de wereld ingetrokken om andere culturen op te snuiven en heb daar door mijn (latere) studie Religiewetenschappen een academische laag aan toegevoegd. Daarnaast beleef ik net als ieder mens natuurlijk mijn pieken en dalen in het ‘gewone’ leven. Uit al deze zaken heb ik mijn eigen kijk op de zin van het leven ontwikkeld.
Dit alles maakt dat ik:
- een optimist ben die ervan overtuigd is dat een mooiere, betere en relaxtere wereld mogelijk is en dat bedrijven daarin een belangrijke motor kunnen zijn (zie ook ‘Mijn marketingfilosofie);
- werk zie als een manier om zin aan het leven te geven en verlangens na te streven;
- graag verbinding maak, verbanden leg en op zoek ga naar nieuwe ideeën, verschillende belangen, gemene delers, verrassende inzichten en de essentie.
Ervaringen van klanten
“Wij hebben Gerard leren kennen als een gedegen projectleider van het innovatieproject Prachtlint. Hij heeft voor ons een projectplan opgesteld, subsidie aangevraagd bij de provincie Zuid-Holland en het project binnen de inhoudelijke en financiële randvoorwaarden gerealiseerd. Hij gaat vriendelijk en zorgvuldig te werk én koppelt op adequate wijze de voortgang terug.”
“Ondanks de korte voorbereidingstijd heeft Gerard kans gezien zich de materie snel eigen te maken en een zeer waardevolle en deskundige bijdrage te leveren aan het proces binnen het bestuur. Hij heeft hiermee laten zien uitstekend in staat te zijn zich in korte tijd in te leven en een deskundige en objectieve inbreng te kunnen leveren. Gecombineerd met een plezierige werkstijl en marktconforme prijsstelling kan ik Gerard dan ook van harte aanbevelen.”
“Gerard is een dagvoorzitter die de deelnemers inspireert. Hij neemt hen mee in het thema van het symposium door pakkende metaforen te koppelen aan de belevingswereld van de deelnemers. Hij maakt het persoonlijk en dat spreekt mij aan. Gerard komt snel tot de kern van de boodschap die de sprekers willen overbrengen. Ik beveel hem van harte aan.”
“Gerard was dagvoorzitter op ons symposium over Circulaire Economie. Hij introduceerde het thema op een ludieke en persoonlijke wijze, acteerde behulpzaam en loyaal naar de sprekers en zorgde voor interactie met het publiek. Het symposium werd mede door zijn goede voorbereiding en zijn enorme gedrevenheid een succes.”
“Er zijn maar heel weinig mensen en bedrijven die duidelijk kunnen verwoorden waarom ze doen wat ze doen. Als ik waarom zeg, bedoel ik niet ‘om geld te verdienen’ — dat is een resultaat. Dat is altijd een resultaat. Met waarom bedoel ik: wat is je doel, je motief, je geloof? Waarom bestaat jouw bedrijf? Waarom kom je elke ochtend je bed uit? En waarom zou het iemand interesseren? ”
– Simon Sinek –
Ik hoop u te ontmoeten!
Wilt u nieuw elan en nieuwe wegen voor uw organisatie? Inspiratie om uw bedrijf circulair te maken? Een frisse en vrije blik op uw project of besluit? Of een luisterend oor voor persoonlijke vraagstukken?
Oftewel: wilt u naar de kern van uw zaak en van daaruit van betekenis zijn voor uzelf, uw klant en de samenleving? Dan hoop ik een telefoontje, appje of mailtje van u te ontvangen, zodat wij bij een kop koffie of thee na kunnen gaan wat ík voor ú kan betekenen.
Gerard de Winter
Koncerna | naar de kern van de zaak
M 06 38 61 04 55
E gerard@koncerna.nl
KvK-nummer: 20117961
BTW-id: NL002033499B57