Marketingfilosofie

Marketing komt in essentie neer op de vraag die de bakker achter de toonbank vroeger stelde: Wat kan ik voor u betekenen? Als je als leverancier deze vraag goed tot je door laat dringen en er een wezenlijk antwoord op weet te formuleren, draag je bij aan een hoger liggend doel en praat je met je klant over waardecreatie in plaats van prijs en specificatie. Het antwoord op deze vraag grijpt namelijk veel dieper in op de bedrijfsvoering van uw klant. En op die van de klant van de klant.

Het antwoord wordt echter niet alleen door de klant bepaald. Ondernemen is geen ‘u vraagt, wij draaien’. In de betekenis die u voor de klant kunt hebben, gaat uw eigen bestaansreden schuil: hoe kunnen wij met onze kennis en kunde onze klant (en vervolgens zijn klant en dus de samenleving) echt vooruithelpen? Ik geloof dan ook in het bedrijfsleven als motor van maatschappelijke vooruitgang.

Dit vraagt van ondernemers en medewerkers leiderschap om echte waarde te willen creëren en te streven naar een netto positieve impact van het bedrijf op de samenleving. Dat is een spannende zoektocht. Het levert echter veel op: rendement, vervulling, plezier, werk dat in lijn is met persoonlijke waarden en meer.

Al ruim 15 jaar draag ik met Koncerna bij aan deze zoektocht. Ik heb hiervoor zowel een sterk analytisch vermogen als een sterk beeldend vermogen in de aanbieding. Daarnaast ben ik zuiver, mensgericht en heel betrokken bij wat ik doe. Bovendien wil ik met mijn werk zelf ook echt van betekenis zijn: voor mijn opdrachtgevers, de wereld en mijzelf.